Wizyta studentów ASP w Gnieźnie

Starostwo Powiatowe w Gnieźnie 2 marca br. gościło: dziekana Wydziału Grafiki ASP prof. Krzysztofa Kochnowicza, dr Wojciecha Janickiego ze Stowarzyszenia na rzecz Komunikacji Wizualnej ASP w Poznaniu wraz z grupą 38 studentów Akademii Sztuk Pięknych z Poznania.

Swoją wizytę studenci rozpoczęli spotkaniem w siedzibie Centrum Kultury "Scena to dziwna" z Wicestarostą Gnieźnieńskim Dariuszem Pilakiem, Agnieszką Rzempała-Chmielewską - dyrektorem Wydziału Promocji i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Gnieźnie oraz Jarosławem Mikołajczykiem - dyrektorem artystycznym Centrum Kultury "Scena to dziwna". Tematem spotkania był projekt logo, który tworzony jest dla Powiatu Gnieźnieńskiego w wyniku konkursu ogłoszonego przez Starostwo Powiatowe w Gnieźnie przy współpracy ze Stowarzyszaniem na rzecz Komunikacji Wizualnej ASP. Uczestnicy spotkania wyrazili również swoją chęć współpracy w związku z zaangażowaniem w prace podjęte przez dyrekcję Centrum Kultury "Estede" w stworzenie artystycznego, kreatywnego ogrodu osobliwości, będącego formą ciekawego zagospodarowaniem terenów zewnętrznych, przylegających bezpośrednio do budynku.

Niemniej jednak głównym celem niniejszego przedsięwzięcia było zapoznanie się z punktu widzenia merytorycznego i praktycznego z produktami turystycznymi powiatu gnieźnieńskiego. Ze względu jednak na niekorzystną dla zwiedzających pogodę studenci ograniczyli wizytację w terenie wyłącznie do zwiedzania Gniezna. Dlatego też zwiedzili oni wraz z przewodnikiem Wzgórze Lecha z szczególnym uwzględnianiem - Katedry gnieźnieńskiej wraz z Drzwiami gnieźnieńskimi. Całość spaceru po Gnieźnie zakończono posiłkiem w studenckiej stołówce Kolegium Europejskiego.

Warto nadmienić w tym miejscu, że studenci ASP podjęli się niezwykle trudnego wyzwania - stworzenia logotypu Powiat Gniezno w trzech wersjach językowych. W przyszłości po ogłoszeniu zwycięskiego logo - laureat konkursu podejmie się stworzenia profesjonalnej księgi logotypów, która będzie zawierała szczegóły dotyczące: znaku graficznego powiatu, jednolitej kolorystyki, typografii, akcydensów, papeterii elektronicznej, projektu promocyjnej teczki, druków okolicznościowych oraz nadruków na gadżety promocyjne, które wydaje na co dzień Starostwo Powiatowe w Gnieźnie.

Prace nad logo trwają zatem pełną parą, a uwieńczy je rozstrzygnięcie konkursu przez profesjonalne jury - złożone z grafików i wykładowców ASP oraz wyłonienie laureata w czerwcu tego roku, który podejmie się stworzenia całościowej księgi logotypów.

Marta Suchodomska