G - jak Gniezno, G- jak Geometria

Powiat gnieźnieński i szamotulski otrzymały ponad 600 tys. na realizację projektu ,,Z matematyką w przyszłość’’ w ramach działania 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt ma charakter partnerski i jest realizowany wspólnie z powiatem szamotulskim.

Beneficjentami projektu zostali uczniowie Zespołu Szkół Gimnazjum i Liceum w Trzemesznie, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Witkowie, Zespołu Szkół nr 1 w Szamotułach oraz Zespołu Szkół nr 1 we Wronkach (projekt obejmuje miejscowości do 25 tys. mieszkańców).

Projekt ,,Z matematyką w przyszłość’’ jest odpowiedzią na trudności w opanowaniu przedmiotu wynikające ze specyfiki matematyki, całkowity brak oferty zajęć pozalekcyjnych, a także brak środków finansowych w szkołach na narzędzia wspomagające nauczanie przedmiotów ścisłych (kalkulatory naukowe, oprogramowanie). W ramach projektu w wymienionych placówkach zorganizowano dodatkowe zajęcia z matematyki, zarówno dydaktyczno-wyrównawcze, jak i rozwijające kluczowe umiejętności uczniów zdolnych i zainteresowanych. Szkoły otrzymały komputery przenośne wykorzystywane do prowadzenia zajęć, projektory multimedialne, tablice suchościeralne, programy matematyczne CABRI, a w najbliższym czasie otrzymają specjalistyczne kalkulatory.

Kolejnym elementem realizacji projektu jest udział uczniów w matematycznych warsztatach zorganizowanych w ciekawych miejscach. Takim jest niewątpliwie, zwłaszcza dla młodzieży z Szamotuł, Gniezno. W dniach 12 - 13 marca uczniowie objęci projektem uczestniczyć będą w warsztatach „G – jak Gniezno, G – jak geometria”. Witając przybyłych do grodu Lecha uczniów powiatu gnieźnieńskiego i szamotulskiego, wicestarosta Dariusz Pilak powiedział: Matematyka powraca jako przedmiot obowiązkowy na maturze. Matematyki uczy się teraz w inny sposób - bardziej przystępny dzięki wykorzystaniu narzędzi multimedialnych. Ponadto poza czysto naukową częścią projektu będziecie mieli okazję obejrzeć najpiękniejsze miejsca powiatu gnieźnieńskiego. Przebywając w katedrze czy na gnieźnieńskim rynku, które mają postać brył, będziecie mogli przekonać się, że bez wiedzy z zakresu matematyki nie da się projektować takich cudów architektonicznych. Mam nadzieję, że w Gnieźnie miło spędzicie czas i poznacie nowe obszary matematyki.

Bogaty program dwudniowego pobytu w Gnieźnie obejmuje obok cyklu wykładów udział w praktycznych zajęciach warsztatowych oraz zwiedzanie miasta.