Debiut promocyjny Powiatu Gnieźnieńskiego na MIPIM 2010 w Cannes

W dniach 16-19 marca br. Powiat Gnieźnieński wraz z Centrum Obsługi Inwestora przy Gnieźnieńskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego zaprezentował 26 wiodących ofert inwestycyjnych Powiatu Gnieźnieńskiego na stoisku Wielkopolski podczas największych targów MIPIM, poświęconych tematyce gospodarczo-inwestycyjnej w Europie, które rokrocznie odbywają się w Cannes we Francji.

Tegoroczne targi MIPIM były tym bardziej szczególne nie tylko dla Wielkopolski, ale dla wszystkich polskich wystawców – ponieważ Polska była gościem honorowym targów. Z tej okazji przygotowana została w pierwszy dzień targów konferencja prasowa m.in. z udziałem podsekretarza stanu w Ministerstwie Gospodarki Rafała Baniaka, a także panel dyskusyjny z udziałem czołowych analityków gospodarki światowej pn. Poland: Land of opportunity? / Polska: Kraj możliwości? Z kolei 18 marca, tj. w czwartek, podczas gali The MIPIM AWARDS – Polska została uhonorowana nagrodą specjalną, w ramach uznania kraju, który najlepiej poradził sobie na arenie międzynarodowej ze skutkami kryzysu gospodarczego. Ciekawostką może być fakt, iż gala nagród targów MIPIM , na której Polska została specjalnie uhonorowana, odbyła się w tej samej sali, gdzie rozdawane są słynne nagrody filmowe w Cannes, zwane złotymi palmami.

Trzeba tutaj szczególnie zaznaczyć, iż MIPIM to również największe targi nieruchomości w Europie. W tym roku, po raz pierwszy uczestniczyli w nich także Powiat Gnieźnieński oraz Powiatowe Centrum Obsługi Inwestora wraz z innymi współwystawcami z Wielkopolski. Stąd obecni byli na stoisku przedstawiciele: Słupcy, Wrześni, Jarocina, Wągrowca, Śremu, Leszna, Gniezna, Starego Miasta a także najstarszego miasta w Polsce – Kalisza.

Wyjazd ten był możliwy dzięki współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego (www.umww.pl) i zorganizowany został w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, Priorytet I Konkurencyjność Przedsiębiorstw, Działanie 1.5 Promocja regionalnej gospodarki, projekt kluczowy „Kompleksowa promocja gospodarki i inwestycji w Wielkopolsce”.

Wielkopolskie stoisko cieszyło się szczególnym zainteresowaniem potencjalnych inwestorów, a zwłaszcza developerów z Irlandii, Wielkiej Brytanii oraz Niemiec. Na podstawie szeregu przeprowadzonych rozmów z inwestorami, wnioskować można, iż tereny inwestycyjne w Powiecie Gnieźnieńskim cieszą się niezwykłym zainteresowaniem przede wszystkim ze względu na swoją przystępną lokalizację oraz dobre połączenia komunikacyjne niemal z całą Europą.

Podczas targów nie zabrakło również prezentacji potencjalnych terenów i ofert developerskich przedstawionych na zasadzie symulacji i ogólnie przystępnych makiet. W ten sposób promowały swoje oferty największe metropolie świata m.in. Paryż, Londyn, Moskwa, Sankt Petersburg, Tokio oraz wiele innych.

Więcej informacji o przygotowaniach do udziału w Targach MIPIM Cannes 2010: Projekt kluczowy: „Promocja regionalnej gospodarki” szansą na promocję inwestycją Powiatu Gnieźnieńskiego


Stoisko Sankt Petersburga


Stoisko Namibii


Prezes J.Trojanowski i M. Suchodomska podczas rozmów toczących się z inwestorami


Stoisko brytyjskiego Birmingham


Panel dyskusyjny z udziałem specjalistów


Materiały promocyjne Powiatu Gnieźnieńskiego na stoisku


Makieta w pawilonie londyńskim


Delegacja wielkoposkich wystawców