Powiat po raz 10. na ITB w Berlinie

ITB w Berlinie to największe i najbardziej prestiżowe targi turystyczne na świecie, wielkie wydarzenie w branży turystycznej. Po raz 10. swoją ofertę prezentował Powiat Gnieźnieński.

Targi odbyły się w dniach 7-11 marca. Oferta turystyczna powiatu była prezentowana na stoisku Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. Oprócz materiałów własnych oferta produktowa Powiatu Gnieźnieńskiego, z racji członkostwa w WOT, była mocno eksponowana w materiałach promocyjnych Wielkopolski. Ważnym aspektem tegorocznych targów był fakt, iż z uwagi na tegoroczne mistrzostwa EURO 2012 hala polska skupiała na sobie spore zainteresowanie zwiedzających. Szczególnie eksponowane były miasta – gospodarze EURO. Tym samym, sąsiadująca ze sobą prezentacja Poznania i Wielkopolski znalazła się w centrum zainteresowania gości targowych. Ponadto, wymiar promocyjny polskiej ekspozycji został wzmocniony w tym roku poprzez objęcie przez Polskę zaszczytnego tytułu oficjalnego partnera targów ITB

Jak podaje Polska Organizacja Turystyczna: „ (…) Podczas trwania targów ITB 2012 Polska zaprezentowała się po raz pierwszy kompleksowo - nie tylko na targach, lecz również na berlińskich ulicach. Przy czym nacisk położony został na nowoczesność przekazu zmieniającej się u nas rzeczywistości kraju i regionów, kreowanie nowych, oryginalnych ofert. Oprócz stoiska narodowego w hali nr 15, Polska była obecna w ponad 750 innych miejscach targów i Berlina, zaś autokary i pociągi jadące na targi były specjalnie oznakowane informacją, że przybywa kraj partnerski.”

Wśród innych komplementarnych ‘polskich akcentów’ obecnych w stolicy Niemiec podczas ITB były m.in. stadiony w miniaturze na Dworcu Głównym Hauptbahnhof, reklama na lotnisku, emisja spotów w metrze i na największym ekranie Europy w centrum Berlina przy ulicy Kurfürstendamm, innowacyjna instalacja multimedialna, i wiele innych działań marketingowych przeprowadzonych podczas targów.

Wielkopolska w Berlinie zaprezentowała trzy produkty turystyczne: turystykę aktywną, kulturową oraz produkt : „Statkiem na EURO 2012”. Wizualizację regionu stanowiły duże fotogramy prezentujące w/w produkty oraz turystyczne logo Wielkopolskie wraz z hasłem „Wielka historia. Wielka przygoda”

Wielkopolska zaprezentowała również szeroką ofertę wydawniczą przygotowaną specjalnie dla gości ITB. Dotyczyła ona możliwości aktywnego wypoczynku na terenie województwa - tras rowerowych, spływów kajakowych, turystyki wodnej na rzekach i jeziorach. Mocną stroną oferty była promowana turystyka kulturowa m.in. zabytki wielkopolskich miast i miasteczek, szlaki turystyczne nawiązujące do naszej bogatej historii, w tym Szlak Piastowski.

Dodatkowym działaniem promocyjnym były degustacje regionalnych produktów - piwa noteckiego i rogala marcińskiego oraz konkursy przeprowadzane na rowerze z trenażem, a także konkursy na temat atrakcji turystycznych Wielkopolski i możliwościach wypoczynku w Wielkopolsce. Do wygrania były pobyty weekendowe w atrakcyjnych hotelach ufundowane przez członków WOT oraz gadżety. Stoisko odwiedzili przedstawiciele samorządów Wielkopolski oraz dziennikarze mediów krajowych i zagranicznych.

Podsumowując, polską prezentację podczas tegorocznych targów turystycznych w Berlinie należy uznać za udaną. Fakt ten niezmiernie może cieszyć, gdyż dobra i solidna promocja walorów turystycznych Polski, przez Polską Organizację Turystyczną i jej zagraniczne ośrodki, ma zdecydowany wpływ na kreowanie marki naszego kraju, co z kolei przekłada się na wzrost zainteresowania przyjazdami do Polski. Stwarza to tym samym nadzieję, że oferty poszczególnych lokalnych produktów turystycznych również znajdą się w obszarze znacznie większego zainteresowania turystów zagranicznych.