Powiat Gniezno w grze podczas EURO 2012

W sobotę 9 czerwca do strefy kibica Fan Camp w Poznaniu przy Arenie zawitała gnieźnieńska grupa wojów słowiańskich Comes.  W przeddzień pierwszego meczu odbywającego się w Poznaniu wojowie z Gniezna rozgrzewali kibiców z Irlandii i Chorwacji.

Wojowie z grupy Comes pod wodzą Macieja Kuźniewskiego przybyli do Poznania by zaprezentować licznie zebranej publiczności pokazy walk, średniowieczne rytuały i zwyczaje panujące przed wiekami u współgospodarzy mistrzostw EURO 2012. Na wstępie atmosferę w miasteczku kibiców rozgrzała średniowieczna wróżka odczyniając zaklęcia i wróżby przepowiadające wynik niedzielnego meczu. Największy aplauz zebrały pokazy walk wojów, zarówno tych dojrzałych, jak i małoletnich Polan.

Spektakl poprowadził specjalny wodzirej, który objaśniał w języku angielskim zagranicznym kibicom poszczególne etapy przedstawienia, dzieląc widzów na dwa obozy, spośród których zostało wybranych dwóch pretendentów do stania się prawdziwymi wojami. Ku zaskoczeniu zainteresowanych zostali oni poddani niełatwej próbie czterech żywiołów: ognia, powietrza, wody i ziemi.  Przyszedł również czas na komesalia, zabawę, w której żeńska część grupy Comes razem z ochotnikami spośród publiczności wspólnie zatańczyli taniec „Wódz w grodzie”.

Fan Camp Poznań Arena to druga (po ulokowanej na Placu Wolności) strefa kibica w Poznaniu. Stworzone w Fan Campie specjalne miasteczko dla kibiców będzie czynne do ostatniego meczu EURO 2012 rozgrywanego w stolicy Wielkopolski. Pole campingowe ( dla camperów, przyczep i namiotów) zostało przygotowane dla 3 tys. kibiców. W trakcie pierwszego weekendu EURO irlandzcy i chorwaccy kibice zapełnili Fan Camp w 100%.

Spektakl przygotowany przez wojów z grupy Comes został wykonany na zlecenie Powiatu Gniezno. Powiat wspólnie z Wielkopolską Organizacją Turystyczną przygotował prezentację wizerunkową regionu w celu ukazania potencjału turystycznego Wielkopolski. Kibicom zostały rozdane wielojęzyczne wydawnictwa promocyjne przygotowane specjalnie na EURO 2012 w postaci piłek i wydzieranek, a Powiat Gniezno dystrybuował ulotki w ramach projektu „Tu powstała Polska – promocja kulturowego produktu turystycznego Powiatu Gnieźnieńskiego, wizerunkowego produktu Wielkopolski”.

Powyższe wydarzenie w Fan Campie to nie jedyna aktywność promocyjna Powiatu Gniezno podczas mistrzostw EURO 2012. Jako członek Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej powiat korzysta z szeroko zakrojonej promocji regionu na tę okoliczność. W porozumieniu z Autostradą Wielkopolską SA w dniach od 9 – 18 czerwca odbywa się dystrybucja ulotek WOT prezentujących najważniejsze atrakcje regionu na punktach poboru opłat na autostradzie A2. Dziennie kierowcom samochodów osobowych wydawanych jest ok. 8 tys. ulotek. Ponadto - na bazie porozumienia z miastem Poznaniem - kolportaż wydawnictw WOT odbywa się poprzez lotne punkty informacji turystycznej organizowane przez miasto Poznań. Działalność informacyjno – promocyjna odbywa się również w punktach Informacji Turystycznej w Poznaniu (na nowym dworcu PKP i w nowej hali przylotów na Lotnisku Ławica w Poznaniu), a także w ośrodku pobytowym dla piłkarzy w Hotelu Remes w Opalenicy oraz w hotelach w Poznaniu.