Historia, tradycja i przygoda, czyli „skocz na weekend” do Wielkopolski

"Wielka historia, wielka przygoda". Pod takim hasłem promuje się Wielkopolska w swojej pierwszej kampanii wizerunkowej.

Trzy atrakcje turystyczne Powiatu Gniezno są magnesami całej kampanii - mowa o Wzgórzu Lecha w Gnieźnie, Ostrowie Lednickim oraz Gnieźnieńskiej Kolejce Wąskotorowej.

Kampania promocyjna województwa wielkopolskiego w kraju i za granicą ma na celu pokazanie naszego regionu jako krainę magiczną, osadzoną w niepowtarzalnych realiach wytworzonych przez lata historii i tradycji. Wielkopolska jest ukazana jako swoisty azyl turystyczny, gdzie można przeżyć niezapomnianą przygodę oraz dotknąć wielkiej historii.

W ramach ogólnopolskiej kampanii województwa wielkopolskiego została ustalona grupa docelowa adresatów kampanii (na podstawie badań przeprowadzonych w roku 2011 przez firmę BioStat Sp. J. z Rybnika) - województwa mazowieckie, dolnośląskie, śląskie, pomorskie, łódzkie oraz wielkopolskie. Jeśli chodzi o rynki zagraniczne - głównymi odbiorcami są: Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania i Holandia. Wykorzystywanymi mediami (dla odbiorców krajowych) są: telewizja ogólnopolska (wysoko zasięgowa oraz kanały tematyczne) oraz Internet. W przypadku odbiorców zagranicznych - tylko Internet.
Na potrzeby ww. kampanii zostały opracowane 4 główne hasła i produkty kampanii. Są to: Dla każdego z ww. produktów kampanii zostały dobrane kanały dystrybucji zarówno w Internecie (m.in. www.visitwielkopolska.eu, linki sponsorowane), poprzez media społecznościowe (m.in. facebook, pinterest, twitter, foursquare), aktywne fora internetowe (np. www.podróże-forum.pl; www.forum-turystyczne.pl; www.national-geographic.pl; www.globforum.pl/forum; www.eturystyka.org.pl/forum; www.podrozeforum.pl), niestandardowe działania promocyjne (np. eventy w postaci dodatkowych stoisk promocyjnych na targach turystycznych, strefy ambientu we Wrocławiu, Warszawie, łodzi, Gdańsku), działania PR, wydanie przewodnika promocyjnego pn. "Odkryj Wielkopolskę" oraz w telewizji, poprzez emisję 30 sek. spotu w okresie od 18 czerwca do 30 września 2013 roku. Docelowo ma zostać osiągnięty wskaźnik oglądalności na poziomie 16,3 mln telewidzów.

Warto dodać, że w ramach realizowanej kampanii wizerunkowej swoje twarze zdecydowali się użyczyć: Pierwsza kampania wizerunkowa realizowana przez Wielkopolską Organizację Turystyczną w roku 2013 jest elementem projektu unijnego pn. "Kompleksowa promocja wiodących produktów turystycznych Wielkopolski" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach WRPO na lata 2007 - 2013. Wartość całego projektu wynosi 4 mln 580 tys. zł., z czego wartość dofinansowania UE wynosi 3 mln 353 tys. zł. W ramach realizowanego projektu, oprócz przygotowania i realizacji kampanii wizerunkowej, został opracowany nowy logotyp i hasło reklamowe Wielkopolski pn. "Wielkopolska - wielka historia, wielka przygoda" oraz cały system identyfikacji wizualnej. Została także stworzona zabudowa stoiska promocyjnego Wielkopolski, która jest prezentowana na kilkunastu w skali roku targach krajowych i zagranicznych (udział w nich jest również finansowany z niniejszego projektu). Ponadto została stworzona strona internetowa dot. turystyki kolejowej w Wielkopolsce www.turystyka-kolejowa.eu, a także zostało sfinansowane tłumaczenie na dwie nowe wersje językowe portalu www.wielkopolska.travel (holenderski i rosyjski). Jednym z ważniejszych zadań w projekcie było również przeprowadzenie badań ruchu turystycznego w Wielkopolsce w roku 2011. Badanie po raz drugi zostanie przeprowadzone w roku 2013. Ponadto został przeprowadzony cykl specjalistycznych szkoleń dla kadr turystycznych w zakresie promocji i rozwoju produktów turystycznych (w szkoleniach uczestniczyli m.in. pracownicy Wydziału Promocji i Rozwoju gnieźnieńskiego starostwa oraz Powiatowego Centrum Informacji Turystycznej). Dzięki unijnym środkom możliwy był również wydruk nowych oraz dodruk już istniejących wydawnictw turystycznych o Wielkopolsce, włącznie z przygotowaniem nowej szaty graficznej (w sumie do tej pory WOT wydało 24 różnych folderów w kilku wersjach językowych oraz serię kilkunastu składanek promocyjnych "Weekend w…").

Przypomnijmy, Powiat Gniezno jest członkiem regionalnej organizacji turystycznej od początku 2008 roku. Na dzień 31 grudnia 2012 roku Wielkopolska Organizacja Turystyczna liczyła 84 członków, w tym: samorząd województwa wielkopolskiego; 8 powiatów; 33 miasta i gminy; 4 stowarzyszenia; 2 muzea; 26 dużych przedsiębiorców z branży turystycznej; 4 wyższe uczelnie oraz 6 innych podmiotów wyżej niesklasyfikowanych. W 2012 roku organizacja odnotowała przyrost członków o 16,7 %. W roku 2012 budżet Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej wynosił 3 972 219 zł. Od maja 2011 roku Dyrektor Wydziału Promocji i Rozwoju gnieźnieńskiego starostwa jest członkiem Zarządu Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej, tym samym powiat ma realny wpływ na kreowanie polityki turystycznej w całym województwie. Powiat gnieźnieński jest jednym z najbardziej aktywnych członków Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej, co się przejawia udziałem w większości przedsięwzięć realizowanych przez WOT, jak np. targi w kraju i za granicą; giełdy turystyczne; wizyty studyjne dziennikarzy krajowych i zagranicznych; akcje specjalne jak np. podczas Euro 2012 czy dwukrotny udział w nagraniach odcinka wielkopolskiego programu podróżniczego emitowanego przez TVP 1 pn. "Nie ma jak Polska"; obecność w wielu publikacjach wydawanych przez WOT, czy na stronie www.wielkopolska.travel itd.









zobacz spot