2 x TAK dla Powiatu Gniezno

W przeciągu minionego tygodnia Powiat Gnieźnieński zdobył aż dwie prestiżowe nagrody: 3. miejsce w konkursie „Markowy Samorząd” w kategorii powiaty oraz Grand Prix w kategorii najlepsza kreatywna kampania promocyjna w konkursie „Kryształy PR-u”.

Nagrodę dla Powiatu Gnieźnieńskiego w konkursie „Markowy Samorząd” w dniu 27 maja (czyli w Dniu Samorządowca) odebrał Starosta Gnieźnieński Dariusz Pilak. Jury konkursu doceniło działania Powiatu pod względem skutecznej i efektywnej budowy, jak również promocji marki - za sprawą projektu „Tu powstała Polska”, a także dobrą kondycję ekonomiczno-finansową jednostki.

Nagroda przyznana przez Wydawnictwo „Wolters Kluwer SA” jest znakomitym osiągnięciem, bowiem jej laureaci wytypowani zostali przez niezależne grono ekspertów w dziedzinie marketingu terytorialnego, ekonomiki samorządu i finansów lokalnych. Do konkursu przystąpiło blisko 500 jednostek samorządu terytorialnego z całej Polski. Po wstępnej weryfikacji jury konkursu poddało szczegółowej ocenie około 100 zgłoszonych aplikacji.

Co ważne ocenie podlegała nie tylko sama forma kampanii promocyjnej, ale i kondycja finansowa jednostki samorządu terytorialnego. Jak zatem widać po uzyskanym wyniku, Powiat Gnieźnieński całkiem nieźle zarządza swoimi finansami w dobie ekonomicznego kryzysu w administracji publicznej.

Nagrody rozdano w pięciu kategoriach: gminy wiejskie, gminy wiejsko-miejskie, gminy miejskie (włącznie z miastami na prawach powiatu), powiaty oraz województwa.

„W swojej kategorii nasz Powiat zajął bardzo dobre trzecie miejsce w Polsce” - powiedział po uroczystej gali Starosta Gnieźnieński Dariusz Pilak. „Daje to satysfakcję, ale i impuls by jeszcze lepiej akcentować swoje niepowtarzalne walory kulturowe i promować wyjątkową markę miejsca, gdzie powstała Polska” – dodał szef powiatu.

Z kolei w dniu 21 maja br. eksperci z zagłębia krakowsko-katowickiego, które od wielu lat słynie z wytyczania nowych trendów w dziedzinie promocji i reklamy, uhonorowali Powiat Gnieźnieński tytułem Grand Prix w kategorii najlepsza kreatywna kampania promocyjna w konkursie „Kryształy PR-u”. W zmaganiach powiat wyprzedził między innymi: Urząd Miasta Krakowa czy Urząd Miejski w Wiśle.

Oba wyróżnienia jednoznacznie sytuują Powiat Gnieźnieński w gronie markowych jednostek samorządu terytorialnego, które rozumiejąc współczesne realia, doskonale dostosowują się do potrzeb rynku. To świetny prognostyk na przyszłość. Nie od dziś wiadomo przecież, że dobra promocja turystyczno-kulturowa przekłada się na realne zyski dla lokalnej społeczności.

Więcej o konkursach można dowiedzieć się na: www.markowysamorzad.pl oraz www.prwsamorzadzie.pl