Bomb(k)owe Gniezno na Tour Salon w Poznaniu

Kolejny rok z rzędu mieszkańcy Poznania, przyjezdni turyści oraz wystawcy mieli okazję zapoznać się z ofertą turystyczną Powiatu Gnieźnieńskiego.

Dzięki współpracy z Wielkopolską Organizacją Turystyczną, nasz region było elementem większego, wspólnego stoiska, na którym prezentowały się różne podmioty z terenu całego województwa.

Elementem charakterystycznym gnieźnieńskiej lady były w tym roku piękne, ręcznie malowane bombki, na których znaleźć można było m.in. katedrę, czy logo Szlaku Piastowskiego. W ten sposób promowana była bodajże nasza największa zimowa atrakcja turystyczna – czyli możliwość wycieczki do jednej z fabryk ozdób choinkowych. Dzięki uprzejmości firmy Kadpol, bombki były także głównymi nagrodami w organizowanych codziennie konkursach. Choć uczestniczące w nich osoby musiały wykazać się wiedzą na temat historii naszego regionu, chętnych nie brakowało. Można mieć więc nadzieję, że tego typu działania pozwolą w dłuższej perspektywie jeszcze bardziej wypromować Gniezno, jako najbardziej znane bombkarskie zagłębie w naszym kraju.

Czym jeszcze interesowali się przybywający na nasze stoisko goście? Jak zwykle nie zabrakło pytań o szlagierowe atrakcje Powiatu, jak Katedra czy Muzeum Początków Państwa Polskiego. Liczna była także grupa touroperatorów oraz przewodników, którzy byli żywo zainteresowani zmianami zachodzącymi na Szlaku Piastowskim. Mieszkańcy Poznania oraz ościennych gmin często prosili natomiast o foldery oraz zestawy mapek, prezentujących nasze nowe szlaki rowerowe, a także pytali o możliwość podróżowania Gnieźnieńską Koleją Wąskotorową.

Pozostaje mieć tylko nadzieję, że wyjątkowo duża liczba osób odwiedzających w tym roku stoisko Powiatu Gnieźnieńskiego przełoży się wzrost ruchu turystycznego w nadchodzących miesiącach.