Targowa wiosna promocyjna powiatu

Berlin, Paryż, Łódź i Gdańsk to miejsca, gdzie Powiat Gnieźnieński promuje swoje atrakcje turystyczne. W marcu i kwietniu odbywa się kilka imprez wystawienniczych, podczas których gnieźnieńskie Starostwo prezentuje walory powiatu oraz zachęca turystów do przyjazdu i wypoczynku na Szlaku Piastowskim.



Na tegoroczne imprezy targowe Powiat Gnieźnieński przygotował pakiet nowych materiałów promocyjnych w kilku językach (angielski, niemiecki, włoski, francuski, rosyjski). Swoją ofertę kieruje do miłośników Szlaku Piastowskiego, pielgrzymów, osób ceniących sobie aktywny wypoczynek oraz zwolenników wypoczynku na wsi. Zainteresowanym osobom jest przekazywana informacja dotycząca bazy turystycznej – tj. hoteli, restauracji, ośrodków wypoczynkowych itp. Szczególnym zainteresowaniem odwiedzających stoisko powiatu cieszą się miasto Gniezno, Szlak Piastowski, zabytki architektury sakralnej na trasie Gniezno – Licheń, Lednica, miejsca wypoczynku na łonie natury, kolejka wąskotorowa itd.

Targi łódzkie odbywały się w dniach 3 – 5 marca. Powiat Gnieźnieński promował się na wspólnym stoisku Województwa Wielkopolskiego przygotowanym przez Wielkopolską Organizację Turystyczną. Z uwagi na niedaleką odległość i dogodny dojazd Gniezno i Powiat Gnieźnieński są niezwykle atrakcyjnym miejscem przyjazdu mieszkańców Województwa Łódzkiego. Tegoroczne targi potwierdziły duże zainteresowanie regionem gnieźnieńskim.

W Berlinie na Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB w dniach 8 – 12 marca Powiat Gnieźnieński prezentował się po raz czwarty. Tradycyjnie już Powiat Gnieźnieński był współwystawcą na stoisku Wielkopolski w ramach Polskiego Stoiska Narodowego przygotowanego przez Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie. Prezentacji powiatu na targach ITB towarzyszyła reklama w niemieckim wydaniu „Wiadomości Turystycznych", które to było rozpowszechniane podczas berlińskich targów.

Zgodnie z badaniami prowadzonymi przez Ośrodek POT w Berlinie turyści z Niemiec stanowią niemal 50% turystów zagranicznych odwiedzających Polskę. Podobną prawidłowość odnotowuje się w przypadku Powiatu Gnieźnieńskiego. Dodatkowo stale wzrasta liczba Niemców odwiedzających Polskę.

Dlaczego Niemcy są zainteresowani pobytami w Polsce? Po pierwsze, z uwagi na bliską odległość, a po drugie z uwagi na niskie koszty podróży do Polski. Koszt pobytu na terenie Polski w przeliczeniu na dzień i osobę kosztuje przeciętnego obywatela Niemiec około 60 euro. Po Chorwacji jest to najtańsze miejsce wypoczynku dla turysty niemieckiego.

Warto zaznaczyć, iż promocja turystyczna Powiatu Gnieźnieńskiego w Berlinie miała szczególne znaczenie z uwagi na trwający do końca kwietnia br. Rok Polski w Niemczech.

Nowością w polityce promocyjnej powiatu jest udział w Międzynarodowych Targach Turystycznych w Paryżu w dniach 16-19 marca. Starostwo przygotowało zestaw materiałów promocyjnych w języku francuskim, co jest niezbędnym warunkiem, aby w paryskich targach móc brać udział. Za przygotowanie stoiska w stolicy Francji odpowiedzialny jest Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Paryżu. Powiat będzie się tam wystawiał, podobnie jak w Berlinie, na stoisku Wielkopolski.

Drugim novum w targowej promocji powiatu jest obecność na targach turystycznych w Gdańsku w dniach 7 – 9 kwietnia. Powiat Gnieźnieński będzie się tam promował na swoim własnym stoisku imitującym „chatą lednicką". Stoisko Powiatu będą obsługiwali przedstawiciele Organizacji Turystycznej „Szlak Piastowski". Niewątpliwie targi w Gdańsku to szansa na przyciągnięcie turystów z Pomorza, a także krajów skandynawskich.

Udział we wszystkich imprezach targowych w kraju i za granicą na jeden podstawowy cel: przyciągnąć jak największą liczbę turystów oraz zachęcić ich chociaż do jedno, dwudniowego pobytu na ziemi gnieźnieńskiej.

Agnieszka Rzempała – Chmielewska