Razem można więcej

Targi turystyczne w kraju i za granicą to już norma w działaniach promocyjnych Powiatu Gnieźnieńskiego. Nowością jest natomiast partycypacja w kosztach udziału w targach ze strony Miasta Gniezna. Łódź, Berlin, Białystok, Gdańsk i Warszawa to miasta wiosennej edycji wspólnej promocji wystawienniczej obu samorządów.



Udział w targach ze strony miasta cieszy zarówno osoby odpowiedzialne za promocję w gnieźnieńskim starostwie, jak i Przewodniczącego Organizacji Turystycznej "Szlak Piastowski". Dotychczas to głównie na barkach powiatu i OT "SP" spoczywało zadanie uczestnictwa w imprezach targowych. Jak podkreśla Bogusław Rzyski "Dobrze się stało, że Miasto wreszcie zmieniło zdanie na temat udziału w targach turystycznych. Do tej pory słyszalne były głosy z magistratu, że targi to przeżytek. Cieszę się, że miejscy urzędnicy zrewidowali swoje poglądy i teraz razem możemy uczestniczyć w najważniejszych imprezach targowych w kraju i za granicą. Mam nadzieję, ze następnym krokiem będzie partycypacja w kosztach utrzymania Powiatowego Centrum Informacji Turystycznej oraz przystąpienie Miasta Gniezna do Organizacji Turystycznej "Szlak Piastowski".

Uczestnictwo w targach turystyczny odbywa się w różnym zakresie. Najbardziej efektywną formą, ale przy okazji i najkosztowniejszą jest udział w imprezie poprzez własne stoisko promocyjne. Inną formą jest udział w targach za pośrednictwem Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. Wynajęcie podstoiska oraz oddelegowanie do jego obsługi pracownika, czy też opłacenie lady wystawienniczej na stoisku WOT-u to dwie różne propozycje współpracy z Wielkopolską Organizacją Turystyczną, zróżnicowane cenowo.

Dzięki wspólnej promocji Powiatu, Miasta i OT "SP" będzie możliwa promocja na własnym stoisku. Dotychczasowa drewniana zabudowa stoiska będąca na stanie gnieźnieńskiego starostwa została zmodernizowana dla celów wspólnej promocji. Na targi odbywające się jesienią będzie już prawdopodobnie przygotowane całkiem nowe stoisko promocyjne utrzymane tym razem z nowoczesnym stylu. Zakup jego będzie możliwy dzięki unijnym środkom pozyskanym przez starostwo w ramach projektu 1.4 "Dobre miejsce, królewska tradycja. Promocja produktów turystycznych Powiatu Gnieźnieńskiego".

Agnieszka Rzempała - Chmielewska