Co turyści o nas myślą?

Czy kiedykolwiek, przed wizytą na stoisku słyszał(a) Pan(i) o mieście Gniezno? Z czym kojarzy się Panu (i) Gniezno i hasło promocyjne Powiatu Gnieźnieńskiego "dobre miejsce, królewska tradycja"? Na te i inne pytania odpowiadają osoby odwiedzające stoisko Powiatu Gnieźnieńskiego. Od targów w Berlinie ruszyły badania marketingowe dotyczące rozpoznawalności marki Powiatu Gnieźnieńskiego. Planuje się przebadanie 1000 osób.

Badania marketingowe będą prowadzone przez kilka najbliższych miesięcy. Badaniami zostaną objęte osoby odwiedzające stoiska targowe Powiatu Gnieźnieńskiego w kraju i za granicą, internauci oraz turyści przebywający w sezonie na terenie powiatu i odwiedzający Powiatowe Centrum Informacji Turystycznej.

Zadanie na zlecenie Starostwa Powiatowego w Gnieźnie realizuje grupa naukowców z Akademii Rolniczej z Poznania pod kierownictwem dra Janusza Majewskiego. Badania są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu 1.4 "Dobre miejsce, królewska tradycja. Promocja produktów turystycznych Powiatu Gnieźnieńskiego".

W zależności od adresatów badań jest przygotowanych kilka wersji kwestionariusza ankiet. Innego typu pytania są kierowane do osób spotykanych na targach turystycznych, a innego rodzaju do turystów odwiedzających powiat. Pytania mają dać odpowiedź na kilka podstawowych kwestii: czy Gniezno i Powiat są rozpoznawalne?, czym kierują się turyści przyjeżdżając do nas?, skąd pozyskują informację na nasz temat?, co turystom odwiedzającym powiat podoba się najbardziej a co ich drażni?, czy oferta miasta i powiatu zachęca do przyjazdu po raz kolejny? Ankiety zostały przygotowane w trzech wersjach językowych (polskiej, angielskiej i niemieckiej).

Podsumowanie badań zaplanowano na koniec września br. Około 27 września obchodzonego jako Światowy Dzień Turystyki, odbędzie się konferencja podsumowująca wyniki badań. Do udziału w konferencji otrzymają zaproszenie przedstawiciele branży turystycznej z terenu powiatu oraz pracownicy urzędów gminnych odpowiedzialni za promocję na swoim terenie.

Badania dot. ruchu turystycznego na terenie Powiatu Gnieźnieńskiego są przeprowadzane po raz pierwszy.

Agnieszka Rzempała-Chmielewska