Strona główna Mapa serwisu Kontakt
Zapraszamy do udziału w wydarzeniu "Polska Wrażliwa"       Informacja KRUS - bezpieczeństwo pracy z nawozami i środkami ochrony roślin       Oferta Liceów Ogólnokształcących               Informacja PUP w Gnieźnie - WRPO III        Informacja PUP w Gnieźnie - POWER III        Komunikat Powiatowego Lekarza Weterynarii w Gnieźnie        Odra - informacja             Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie powiatu gnieźnieńskiego w roku 2017       Programy profilaktyczne realizowane w ramach NFZ           

Jak nas widzą?

Z czym kojarzy się Gniezno, co turyści postrzegają w mieście na plus, a co na minus? Odpowiedzi na te pytania miały służyć badania ankietowe, które prowadzone były przez kilka ostatnich miesięcy.

Badania dotyczące rozpoznawalności marki powiatu gnieźnieńskiego prowadzone były na terenie Gniezna oraz podczas targów turystycznych. Ankieta była również dostępna na turystycznej stronie internetowej powiatu. Przygotowanych zostało kilka rodzajów ankiet: dla turysty polskiego, zagranicznego, grup zorganizowanych, osób odwiedzających stoisko targowe powiatu oraz internautów.

Przez kilka ostatnich miesięcy ankieterzy przebadali ok. 1000 osób. Wyniki badań przedstawił podczas konferencji zorganizowanej w Hotelu ,,Nest’’ dr Janusz Majewski z Akademii Rolniczej w Poznaniu, współpracujący z Polską Agencją Rozwoju Turystyki. Jak powiedział, z Gnieznem nierozerwalny jest wątek historyczny. Na pytanie z czym kojarzy się Gniezno, padały najczęściej odpowiedzi: pierwsza stolica Polski, katedra, św. Wojciech, gniazdo orła, historia, tradycja. Wśród najczęściej odwiedzanych miejsc była katedra (81 proc.), inne kościoły (29 proc.), centrum miasta (30 proc.), Muzeum Początków Państwa Polskiego (24 proc.) i Muzeum Archidiecezjalne (16 proc.).

Co najbardziej podobało się turystom? Katedra: „bo zewsząd ją widać, bo można wejść na wieżę, bo jest kolebką polskości, bo jest bardzo ładna” oraz rynek, kamienice, deptak, kafejki, parki, sklepy. Wysoko – powyżej czterech na pięć możliwych punktów, ocenione zostały natomiast następujące aspekty: atmosfera, atrakcje, muzea, foldery turystyczne i gastronomia.

Co nie podobało się turystom w naszym mieście? Przede wszystkim złe oznakowanie, mała ilość parkingów, zaniedbane budynki, bałagan, brak koszy na śmieci. Turyści narzekali na informację turystyczną i toalety publiczne.

Analizowane było również hasło promocyjne powiatu - ,,Dobre miejsce, królewska tradycja’’. Pytano więc turystów o to, czego się spodziewają po ,,królewskiej tradycji’’ w wymiarze poznawczym i jakościowym. Najczęstszymi oczekiwaniami poznawczymi są: zabytki, chęć „Poczucia jak było dawniej”, lekcje historii, festyny przenoszących w przeszłość, ciekawe atrakcje i rozbudowane centrum polskości. Natomiast w jakości : „Wysokiego standardu usług”, „Gościnności”, „Dobrego, godnego, królewskiego przyjęcia”, „Wysokiej kultury, jakości usług, restauracji”, „Że zobaczą tę królewską tradycję”, „Wysokiej jakości, dużych standardów”, „Wszystkiego co najlepsze, renomy”. 59 procent ankietowanych znalazło w Gnieźnie to, czego oczekiwało.

Turyści oceniali ponadto portal internetowy www.turystyka.powiat-gniezno.pl . 89 proc. badanych osób stwierdziło, że jest on przydatny. Spośród jego cech najwyżej oceniona została łatwość nawigacji (4,2 pkt.), szybkość (4,1 pkt.), zawartość (4,0) pkt., aktualność informacji (4,0) pkt. i ogólne wrażenie (4,0) pkt.

Podsumowując wyniki dr. Janusz Majewski stwierdził, że należy zastanowić się co dalej? Jakie działania podjąć? Wśród podanych przez niego propozycji jest opracowanie ulotek, pokazujących, co oprócz zwiedzania katedry, można jeszcze robić w Gnieźnie i w okolicach, wyznaczenie szlaków i ich dobre oznakowanie, ustawienie stojaków informacyjnych w każdym hotelu, a także ożywienie centrum i muzeów poprzez regularne imprezy. Dr Majewski podkreślił, że obecnie należy przygotowywać oferty dla konkretnych grup turystów, a nie jednej ogólnej dla wszystkich.

Badania mogły zostać przeprowadzone dzięki pozyskanym środkom z Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego działanie 1.4 projekt pn. "Dobre miejsce, królewska tradycja" - Promocja produktów turystycznych Powiatu Gnieźnieńskiego.

Ewa Michalak




2007-10-16
  Drukuj
  Polecamy
  Rezerwacja
Wydział Komunikacji
i Transportu
Rezerwacja rejestracji pojazdów
    Patronat i Logo
Logo Powiatu Gnieźnieńskiego jest narzędziem promocyjnym i marketingowym wykorzystywanym do...
więcej...
    Punkt wspierania biznesu
Punkt wspierania biznesu działa w strukturach Gnieźnieńskiego Starostwa Powiatowego...
więcej...
    Informator medyczny i wykaz aptek
Informator medyczny to zbiór przydatnych dla pacjenta informacji dotyczących m.in. praw pacjenta...
więcej...
    Rzecznik Praw Pacjenta przypomina
Kampania społeczna pn. „Rzecznik Praw Pacjenta przypomina” pomoże w pełni korzystać z przysługujących pacjentowi praw
więcej...
    Nagrody i wyróżnienia Starosty Gnieźnieńskiego
Nagroda Gnieźnieńskiej Kapituły Orła Białego, Paszport Obywatela Civitas Schinesghe...
więcej...
    Nieodpłatna Pomoc Prawna
Na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 o nieodpłatnej pomocy prawnej...
więcej...
    Sportowy Powiat
Wydarzenia sportowe na terenie Powiatu Gnieźnieńskiego.
więcej...
    Rozwój lokalny
Myślenie strategiczne wyznacza podstawowe kierunki rozwoju samorządu powiatowego już od 2000 roku...
więcej...
    Partnerzy zagraniczni
Niemcy, Włochy i Ukraina - to państwa, z którymi współpracuje Powiat Gnieźnieński. Realizowane są...
więcej...
    Organizacje pozarządowe
Na terenie powiatu funkcjonuje kilkadziesiąd organizacji pozazrządowych, część z nich posiada status organizacji...
więcej...
    Biuro Rzeczy Znalezionych
Biuro Rzeczy Znalezionych miesci się w budynku Starostwa przy ul. Jana Pawła II 9/10...
więcej...
    Punkt paszportowy
W Gnieźnie działa terenowy punkt paszportowy, będący jednym z 9 punktów w Wielkopolsce, do którego...
więcej...
Multimedia
 
   Członkostwo powiatu
Linki Środa 29-03-2017 r.    Licznik Odwiedzin18084010

www.powiat-gniezno.pl © Copyright Starostwo Powiatowe w Gnieźnie - ul. Jana Pawł‚a II 9/10, 62-200 Gniezno