Projekty, którymi mÅ‚odzież siÄ™ zajmowaÅ‚a to: ,,Parapsychologia – nauka czy wymysÅ‚?’’ (opiekun Honorata Krause – RomaÅ„czuk), ,,Zmiany jÄ™zykowe w mediach’’ (opiekun Joanna Rożak – BaÅ‚taki), ,,WÅ‚asna firma – nasza przyszÅ‚ość’’ (opiekun Ilona KozÅ‚owska), ,,Kobieta arcydzieÅ‚em wszechÅ›wiata’’ (opiekun Izabella Nowak) oraz ,,W co siÄ™ bawić?’’ (opiekun Piotr Wróblewski) – w ramach projektu mÅ‚odzież wybudowaÅ‚a tor do gry w boule, stół do gry w szachy oraz boisko do siatkówki plażowej; projekt ten byÅ‚ realizowany przy finansowym wsparciu Starostwa Powiatowego.
JesteÅ›my Å›wiadomi transformacji roli nauczyciela w oÅ›wiacie, tego, że proces ksztaÅ‚cenia ulegÅ‚ pewnym zmianom – powiedziaÅ‚a koordynatorka programu w II LO Ilona KozÅ‚owska. – Nie chcemy zmieniać roli, jakÄ… nauczyciel odgrywa w ksztaÅ‚ceniu stacjonarnym, ale obojÄ™tnie, jaka forma pracy byÅ‚aby wybrana przez nauczyciela – ćwiczenia, czytanie czy prezentacja audiowizualna, nigdy nie osiÄ…gniemy takiego efektu, jaki osiÄ…gniemy pracujÄ…c metodÄ… projektów. To one pozwalajÄ… poprzeć wiedzÄ™ teoretycznÄ… z dziaÅ‚aniem praktycznym. To bardzo istotne, ponieważ na lekcji mamy do dyspozycji 45 minut i brakuje czasu, by zobaczyć, czy rzeczy, które wam zaprezentowaliÅ›my, bÄ™dÄ… przez was prawidÅ‚owo wykorzystane – zwróciÅ‚a siÄ™ do uczestników programu.
O tym, jak był realizowany program e-szkoła wielkopolska, OFEK przygotowuje film. W związku z tym spośród wszystkich szkół realizujących projekty uczniowskie, wybranych zostało pięć szkół, najprężniej działających i mających najciekawsze projekty. Wśród nich jest gnieźnieńskie II LO.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |