Projekt ,,Z matematykÄ… w przyszÅ‚ość’’ jest odpowiedziÄ… na trudnoÅ›ci w opanowaniu przedmiotu wynikajÄ…ce ze specyfiki matematyki, caÅ‚kowity brak oferty zajęć pozalekcyjnych, a także brak Å›rodków finansowych w szkoÅ‚ach na narzÄ™dzia wspomagajÄ…ce nauczanie przedmiotów Å›cisÅ‚ych (kalkulatory naukowe, oprogramowanie). W ramach projektu w wymienionych placówkach zorganizowano dodatkowe zajÄ™cia z matematyki, zarówno dydaktyczno-wyrównawcze, jak i rozwijajÄ…ce kluczowe umiejÄ™tnoÅ›ci uczniów zdolnych i zainteresowanych. SzkoÅ‚y otrzymaÅ‚y komputery przenoÅ›ne wykorzystywane do prowadzenia zajęć, projektory multimedialne, tablice suchoÅ›cieralne, programy matematyczne CABRI, a w najbliższym czasie otrzymajÄ… specjalistyczne kalkulatory.
Kolejnym elementem realizacji projektu jest udziaÅ‚ uczniów w matematycznych warsztatach zorganizowanych w ciekawych miejscach. Takim jest niewÄ…tpliwie, zwÅ‚aszcza dla mÅ‚odzieży z SzamotuÅ‚, Gniezno. W dniach 12 - 13 marca uczniowie objÄ™ci projektem uczestniczyć bÄ™dÄ… w warsztatach „G – jak Gniezno, G – jak geometria”. WitajÄ…c przybyÅ‚ych do grodu Lecha uczniów powiatu gnieźnieÅ„skiego i szamotulskiego, wicestarosta Dariusz Pilak powiedziaÅ‚: Matematyka powraca jako przedmiot obowiÄ…zkowy na maturze. Matematyki uczy siÄ™ teraz w inny sposób - bardziej przystÄ™pny dziÄ™ki wykorzystaniu narzÄ™dzi multimedialnych. Ponadto poza czysto naukowÄ… częściÄ… projektu bÄ™dziecie mieli okazjÄ™ obejrzeć najpiÄ™kniejsze miejsca powiatu gnieźnieÅ„skiego. PrzebywajÄ…c w katedrze czy na gnieźnieÅ„skim rynku, które majÄ… postać bryÅ‚, bÄ™dziecie mogli przekonać siÄ™, że bez wiedzy z zakresu matematyki nie da siÄ™ projektować takich cudów architektonicznych. Mam nadziejÄ™, że w Gnieźnie miÅ‚o spÄ™dzicie czas i poznacie nowe obszary matematyki.
Bogaty program dwudniowego pobytu w Gnieźnie obejmuje obok cyklu wykładów udział w praktycznych zajęciach warsztatowych oraz zwiedzanie miasta.
![]() |
![]() |