Gra edukacyjna jest Å›wietnym Å›rodkiem dydaktycznym – przekonuje Piotr WiÅ›nioch z Muzeum Historii Polski w Warszawie - koordynator projektu „Historiograf”. Gra przyciÄ…ga fabułą, daje możliwość rywalizacji oraz swobodÄ™, która pozwala na rozwiniÄ™cie kreatywnoÅ›ci. KsztaÅ‚tuje naturalnych liderów i co najważniejsze – pozwala sprawdzać wiedzÄ™ i rozwijać wiele umiejÄ™tnoÅ›ci. Atrakcyjnie skonstruowana gra staje siÄ™ doskonaÅ‚ym Å›rodkiem dydaktycznym i popularyzatorskim. Obecnie mÅ‚odzież chÄ™tnie siÄ™ga po różnego rodzaju gry – komputerowe czy planszowe, warto wiÄ™c wykorzystać tÄ™ formÄ™ do nauki i promocji historii.
O efektywnoÅ›ci takiej formy nauki jest przekonany wicestarosta gnieźnieÅ„ski Dariusz Pilak - Jednym z celów projektu jest upowszechnianie takich informacji o Gnieźnie, które nie zawsze sÄ… popularyzowane w historii ogólnej. Chodzi o te rzeczy mniej znane w historii Gniezna jako miasta, spoÅ‚ecznoÅ›ci, siedziby metropolitów gnieźnieÅ„skich i wÅ‚adców Polski – wylicza wicestarosta. Dlatego warto te wiadomoÅ›ci propagować w szkole, abyÅ›my potrafili obronić stoÅ‚eczność Gniezna i pierwszej metropolii gnieźnieÅ„skiej, która odgrywaÅ‚a bardzo ważnÄ… rolÄ™ w historii Polski.
Zdaniem historyka, radnego powiatu gnieźnieńskiego Roberta Gawła, każdy środek dydaktyczny jeśli przyniesie jakiś pożądany efekt czyli pozostanie w umysłach i świadomości młodzieży jest dobry. - Gra uliczna jest o tyle dobra, że pokazuje miejsca, które są realnie funkcjonujące w przestrzeni i młodzież wówczas lepiej zapamiętuje opracowany przez siebie temat. To jest bardzo dobry pomysł na naukę historii.
Projekt „Historiograf” organizowany jest w ramach programu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego „edukacja+”. Szczegółowe informacje o projekcie znajdujÄ… siÄ™ na stronie www.historiograf.muzhp.pl.
![]() koordynator projektu Historiograf, pracownik Muzeum Historii Polski - Piotr Wiśnioch |
![]() uczestnicy spotkania |