BIPSobota, 10.6.2023

Powiat po raz 10. na ITB w Berlinie

Powiat po raz 10. na ITB w Berlinie
Targi odbyÅ‚y siÄ™ w dniach 7-11 marca. Oferta turystyczna powiatu byÅ‚a prezentowana na stoisku Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. Oprócz materiałów wÅ‚asnych oferta produktowa Powiatu GnieźnieÅ„skiego, z racji czÅ‚onkostwa w WOT, byÅ‚a mocno eksponowana w materiaÅ‚ach promocyjnych Wielkopolski. Ważnym aspektem tegorocznych targów byÅ‚ fakt, iż z uwagi na tegoroczne mistrzostwa EURO 2012 hala polska skupiaÅ‚a na sobie spore zainteresowanie zwiedzajÄ…cych. Szczególnie eksponowane byÅ‚y miasta – gospodarze EURO. Tym samym, sÄ…siadujÄ…ca ze sobÄ… prezentacja Poznania i Wielkopolski znalazÅ‚a siÄ™ w centrum zainteresowania goÅ›ci targowych. Ponadto, wymiar promocyjny polskiej ekspozycji zostaÅ‚ wzmocniony w tym roku poprzez objÄ™cie przez PolskÄ™ zaszczytnego tytuÅ‚u oficjalnego partnera targów ITB

Jak podaje Polska Organizacja Turystyczna: „ (…) Podczas trwania targów ITB 2012 Polska zaprezentowaÅ‚a siÄ™ po raz pierwszy kompleksowo - nie tylko na targach, lecz również na berliÅ„skich ulicach. Przy czym nacisk poÅ‚ożony zostaÅ‚ na nowoczesność przekazu zmieniajÄ…cej siÄ™ u nas rzeczywistoÅ›ci kraju i regionów, kreowanie nowych, oryginalnych ofert. Oprócz stoiska narodowego w hali nr 15, Polska byÅ‚a obecna w ponad 750 innych miejscach targów i Berlina, zaÅ› autokary i pociÄ…gi jadÄ…ce na targi byÅ‚y specjalnie oznakowane informacjÄ…, że przybywa kraj partnerski.”

WÅ›ród innych komplementarnych ‘polskich akcentów’ obecnych w stolicy Niemiec podczas ITB byÅ‚y m.in. stadiony w miniaturze na Dworcu Głównym Hauptbahnhof, reklama na lotnisku, emisja spotów w metrze i na najwiÄ™kszym ekranie Europy w centrum Berlina przy ulicy Kurfürstendamm, innowacyjna instalacja multimedialna, i wiele innych dziaÅ‚aÅ„ marketingowych przeprowadzonych podczas targów.

Wielkopolska w Berlinie zaprezentowaÅ‚a trzy produkty turystyczne: turystykÄ™ aktywnÄ…, kulturowÄ… oraz produkt : „Statkiem na EURO 2012”. WizualizacjÄ™ regionu stanowiÅ‚y duże fotogramy prezentujÄ…ce w/w produkty oraz turystyczne logo Wielkopolskie wraz z hasÅ‚em „Wielka historia. Wielka przygoda”

Wielkopolska zaprezentowała również szeroką ofertę wydawniczą przygotowaną specjalnie dla gości ITB. Dotyczyła ona możliwości aktywnego wypoczynku na terenie województwa - tras rowerowych, spływów kajakowych, turystyki wodnej na rzekach i jeziorach. Mocną stroną oferty była promowana turystyka kulturowa m.in. zabytki wielkopolskich miast i miasteczek, szlaki turystyczne nawiązujące do naszej bogatej historii, w tym Szlak Piastowski.

Dodatkowym działaniem promocyjnym były degustacje regionalnych produktów - piwa noteckiego i rogala marcińskiego oraz konkursy przeprowadzane na rowerze z trenażem, a także konkursy na temat atrakcji turystycznych Wielkopolski i możliwościach wypoczynku w Wielkopolsce. Do wygrania były pobyty weekendowe w atrakcyjnych hotelach ufundowane przez członków WOT oraz gadżety. Stoisko odwiedzili przedstawiciele samorządów Wielkopolski oraz dziennikarze mediów krajowych i zagranicznych.

Podsumowując, polską prezentację podczas tegorocznych targów turystycznych w Berlinie należy uznać za udaną. Fakt ten niezmiernie może cieszyć, gdyż dobra i solidna promocja walorów turystycznych Polski, przez Polską Organizację Turystyczną i jej zagraniczne ośrodki, ma zdecydowany wpływ na kreowanie marki naszego kraju, co z kolei przekłada się na wzrost zainteresowania przyjazdami do Polski. Stwarza to tym samym nadzieję, że oferty poszczególnych lokalnych produktów turystycznych również znajdą się w obszarze znacznie większego zainteresowania turystów zagranicznych.















drukuj:
udostępnij:
PROJEKTY REALIZOWANE PRZEZ POWIAT

reklama aplikacji mobilnej
Rejestracja rezerwacji pojazdów
Status kolejki