BIPÅšroda, 07.6.2023

Historia, tradycja i przygoda, czyli „skocz na weekend” do Wielkopolski

Historia, tradycja i przygoda, czyli „skocz na weekend” do Wielkopolski
Trzy atrakcje turystyczne Powiatu Gniezno są magnesami całej kampanii - mowa o Wzgórzu Lecha w Gnieźnie, Ostrowie Lednickim oraz Gnieźnieńskiej Kolejce Wąskotorowej.

Kampania promocyjna województwa wielkopolskiego w kraju i za granicą ma na celu pokazanie naszego regionu jako krainę magiczną, osadzoną w niepowtarzalnych realiach wytworzonych przez lata historii i tradycji. Wielkopolska jest ukazana jako swoisty azyl turystyczny, gdzie można przeżyć niezapomnianą przygodę oraz dotknąć wielkiej historii.

W ramach ogólnopolskiej kampanii województwa wielkopolskiego została ustalona grupa docelowa adresatów kampanii (na podstawie badań przeprowadzonych w roku 2011 przez firmę BioStat Sp. J. z Rybnika) - województwa mazowieckie, dolnośląskie, śląskie, pomorskie, łódzkie oraz wielkopolskie. Jeśli chodzi o rynki zagraniczne - głównymi odbiorcami są: Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania i Holandia. Wykorzystywanymi mediami (dla odbiorców krajowych) są: telewizja ogólnopolska (wysoko zasięgowa oraz kanały tematyczne) oraz Internet. W przypadku odbiorców zagranicznych - tylko Internet.
Na potrzeby ww. kampanii zostały opracowane 4 główne hasła i produkty kampanii. Są to:
  • "Otwórz siÄ™ na historiÄ™" - główne miejsca to: Gniezno (Wzgórze Lecha z KatedrÄ…) oraz Ostrów Lednicki; Gród na Zawodziu w Kaliszu; Konin - sÅ‚up koniÅ„ski; LubiÅ„ - Å›redniowieczne opactwo benedyktyÅ„skie; Gród Pobiedziska
  • "Wkręć siÄ™ w tradycjÄ™" - paÅ‚ac w Rokosowie; wiatrak w Åšmiglu; ratusz w Kaliszu; Kopalnia Soli w KÅ‚odawie; Nowy TomyÅ›l - najwiÄ™kszy wiklinowy kosz Å›wiata
  • "Kolej na przygodÄ™" - GnieźnieÅ„ska Kolej WÄ…skotorowa; Wyrzyska Kolejka Powiatowa w BiaÅ‚oÅ›liwiu (dworzec); KrzywiÅ„ska Kolej Drezynowa; Parowozownia w Wolsztynie
  • "Skocz na weekend"
    • turystyka wodna - marina w Czarnkowie; jezioro chodzieskie + stok narciarski w Chodzieży; "Konwaliowy" szlak kajakowy
    • turystyka rowerowa -Wielkopolski System Szlaków Rowerowych
    • turystyka konna - centrum hipiki w Jaszkowie; "Wielkopolska Podkowa" (Stowarzyszenie Lokalna Grupa DziaÅ‚ania GoÅ›cinna Wielkopolska"
Dla każdego z ww. produktów kampanii zostały dobrane kanały dystrybucji zarówno w Internecie (m.in. www.visitwielkopolska.eu, linki sponsorowane), poprzez media społecznościowe (m.in. facebook, pinterest, twitter, foursquare), aktywne fora internetowe (np. www.podróże-forum.pl; www.forum-turystyczne.pl; www.national-geographic.pl; www.globforum.pl/forum; www.eturystyka.org.pl/forum; www.podrozeforum.pl), niestandardowe działania promocyjne (np. eventy w postaci dodatkowych stoisk promocyjnych na targach turystycznych, strefy ambientu we Wrocławiu, Warszawie, łodzi, Gdańsku), działania PR, wydanie przewodnika promocyjnego pn. "Odkryj Wielkopolskę" oraz w telewizji, poprzez emisję 30 sek. spotu w okresie od 18 czerwca do 30 września 2013 roku. Docelowo ma zostać osiągnięty wskaźnik oglądalności na poziomie 16,3 mln telewidzów.

Warto dodać, że w ramach realizowanej kampanii wizerunkowej swoje twarze zdecydowali się użyczyć:
  • Szymon Ziółkowski - jeden z najbardziej utytuÅ‚owanych polskich lekkoatletów. Ma w dorobku trzy medale mistrzostw Å›wiata. DokonaÅ‚ rzadkiej sztuki zwyciężajÄ…c piÄ™ciokrotnie z rzÄ™du (2004-2008) w superlidze Pucharu Europy
  • Izabela Dylewska - Åšwiatowiak - kajakarka, dwukrotna brÄ…zowa medalistka igrzysk olimpijskich, medalistka mistrzostw Å›wiata i Europy
  • Aneta Pastuszka - Konieczna - kajakarka, czterokrotna olimpijka (Atlanta 1996, Sydney 2000, Ateny 2004, Pekin 2008), srebrna medalistka z igrzysk olimpijskich w Pekinie (2008) w parze z BeatÄ… MikoÅ‚ajczyk, a także dwukrotna brÄ…zowa medalistka olimpijska
  • Jan AP Kaczmarek - wybitny kompozytor, autor muzyki do ponad pięćdziesiÄ™ciu filmów dÅ‚ugometrażowych i dokumentalnych, laureat Oskara za muzykÄ™ do filmu \'Marzyciel\'
Pierwsza kampania wizerunkowa realizowana przez WielkopolskÄ… OrganizacjÄ™ TurystycznÄ… w roku 2013 jest elementem projektu unijnego pn. "Kompleksowa promocja wiodÄ…cych produktów turystycznych Wielkopolski" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach WRPO na lata 2007 - 2013. Wartość caÅ‚ego projektu wynosi 4 mln 580 tys. zÅ‚., z czego wartość dofinansowania UE wynosi 3 mln 353 tys. zÅ‚. W ramach realizowanego projektu, oprócz przygotowania i realizacji kampanii wizerunkowej, zostaÅ‚ opracowany nowy logotyp i hasÅ‚o reklamowe Wielkopolski pn. "Wielkopolska - wielka historia, wielka przygoda" oraz caÅ‚y system identyfikacji wizualnej. ZostaÅ‚a także stworzona zabudowa stoiska promocyjnego Wielkopolski, która jest prezentowana na kilkunastu w skali roku targach krajowych i zagranicznych (udziaÅ‚ w nich jest również finansowany z niniejszego projektu). Ponadto zostaÅ‚a stworzona strona internetowa dot. turystyki kolejowej w Wielkopolsce www.turystyka-kolejowa.eu, a także zostaÅ‚o sfinansowane tÅ‚umaczenie na dwie nowe wersje jÄ™zykowe portalu www.wielkopolska.travel (holenderski i rosyjski). Jednym z ważniejszych zadaÅ„ w projekcie byÅ‚o również przeprowadzenie badaÅ„ ruchu turystycznego w Wielkopolsce w roku 2011. Badanie po raz drugi zostanie przeprowadzone w roku 2013. Ponadto zostaÅ‚ przeprowadzony cykl specjalistycznych szkoleÅ„ dla kadr turystycznych w zakresie promocji i rozwoju produktów turystycznych (w szkoleniach uczestniczyli m.in. pracownicy WydziaÅ‚u Promocji i Rozwoju gnieźnieÅ„skiego starostwa oraz Powiatowego Centrum Informacji Turystycznej). DziÄ™ki unijnym Å›rodkom możliwy byÅ‚ również wydruk nowych oraz dodruk już istniejÄ…cych wydawnictw turystycznych o Wielkopolsce, włącznie z przygotowaniem nowej szaty graficznej (w sumie do tej pory WOT wydaÅ‚o 24 różnych folderów w kilku wersjach jÄ™zykowych oraz seriÄ™ kilkunastu skÅ‚adanek promocyjnych "Weekend w…").

Przypomnijmy, Powiat Gniezno jest członkiem regionalnej organizacji turystycznej od początku 2008 roku. Na dzień 31 grudnia 2012 roku Wielkopolska Organizacja Turystyczna liczyła 84 członków, w tym: samorząd województwa wielkopolskiego; 8 powiatów; 33 miasta i gminy; 4 stowarzyszenia; 2 muzea; 26 dużych przedsiębiorców z branży turystycznej; 4 wyższe uczelnie oraz 6 innych podmiotów wyżej niesklasyfikowanych. W 2012 roku organizacja odnotowała przyrost członków o 16,7 %. W roku 2012 budżet Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej wynosił 3 972 219 zł. Od maja 2011 roku Dyrektor Wydziału Promocji i Rozwoju gnieźnieńskiego starostwa jest członkiem Zarządu Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej, tym samym powiat ma realny wpływ na kreowanie polityki turystycznej w całym województwie. Powiat gnieźnieński jest jednym z najbardziej aktywnych członków Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej, co się przejawia udziałem w większości przedsięwzięć realizowanych przez WOT, jak np. targi w kraju i za granicą; giełdy turystyczne; wizyty studyjne dziennikarzy krajowych i zagranicznych; akcje specjalne jak np. podczas Euro 2012 czy dwukrotny udział w nagraniach odcinka wielkopolskiego programu podróżniczego emitowanego przez TVP 1 pn. "Nie ma jak Polska"; obecność w wielu publikacjach wydawanych przez WOT, czy na stronie www.wielkopolska.travel itd.









zobacz spot




drukuj:
udostępnij:
PROJEKTY REALIZOWANE PRZEZ POWIAT

reklama aplikacji mobilnej
Rejestracja rezerwacji pojazdów
Status kolejki