Wśród wielu narzędzi promocji powiatu na rynku niemieckim należy wymienić takie jak udział w wystawach i targach turystycznych, reklama w prasie branżowej oraz poprzez internet.
Z początkiem maja br. znacznie została rozbudowana strona www powiatu. Została ona poszerzona o wersje niemiecko i anglojęzyczną. W języku niemieckim można m.in. przeczytać o walorach historyczno - turystycznych powiatu, o możliwościach inwestowania na terenie powiatu, o zagranicznej współpracy urzędu oraz zapoznać się z najważniejszymi informacjami na temat Powiatu Gnieźnieńskiego.
Od początku stycznia 2005 roku niemieccy internauci mogą dodatkowo trafić na reklamę powiatu w portalu www.marketing-bgm.de , jednego z najbardziej popularnych niemieckich portali internetowych.
Oprócz nowoczesnych narzędzi promocji bardzo ważna jest również promocja bezpośrednia i osobisty kontakt. Możliwość taką stwarzają targi turystyczne. Powiat Gnieźnieński od trzech lat bierze udział w berlińskich targach turystycznych ITB. Nieoficjalnie wiadomo że czynione są starania, aby w marcu 2006 na Międzynarodowych Targach Turystycznych w Berlinie regionem partnerskim polskiego wystąpienia były województwa Wielkopolskie i Lubuskie. Ponadto w kwietniu br. reprezentacja gospodarstw agroturystycznych z terenu Powiatu Gnieźnieńskiego brała udział w dziewiątym festynie wiosennym regionu Fläming. Festyn odbył się w dniu 24 kwietnia br. w miejscowości Loburg, na terenie Powiatu Anhalt-Zerbst (Saksonia).
Tegorocznej promocji powiatu podczas targów w Berlinie towarzyszyła prezentacja w niemieckojęzycznym wydaniu "Wiadomości Turystycznych" - "Touristische News". Marcowy numer WT ukazał się na rynku niemieckim w nakładzie 25 tys. egzemplarzy. Wydawnictwo to zostało skierowane do branży turystycznej. Można je było ponadto otrzymać na stoisku narodowym w hali polskiej na ITB. Podobna prezentacja powiatu znajdzie się w "Wiadomościach Turystycznych" w sierpniu, przy okazji targów turystycznych RDA w Kolonii.
Obecnie trwają ponadto prace nad wydaniem nowego pakietu materiałów promocyjnych powiatu. Takie publikacje jak: "Szlak Piastowski", "Powiat Gnieźnieński - na trasie pielgrzyma", "Agroturystyka w Powiecie Gnieźnieńskim", "Lednicki Park Krajobrazowy", "Informator turystyczny", "Turystyka aktywna" czy "Informator gospodarczy" to nowa propozycja wydawnicza powiatu, która będzie dostępna również w języku niemieckim.
Te wszystkie działania mają spowodować jeszcze większe zainteresowanie przyjazdem do Powiatu Gnieźnieńskiego ze strony turystów z Niemiec. Niemcy od lat stanowią bowiem największą grupę (ponad 50%) turystów odwiedzających Szlak Piastowski.